dilluns, 23 de març del 2020

DIA DE LA POESIA


Disssabte 21 de març va ser el 

DIA MUNDIAL DE LA POESIA

                        


Aquest any el poeta és en Josep Carner. En aquest enllaç trobareu el poema triat, traduït també a diferents llengües.

Sabem que us agraden els poemes de la Joana Raspall i per això us hem posat l'enllaç a aquest blog per si teniu ganes de llegir les seves poesies.
I de moment aquí en teniu una mostra:

La festa del vent

Sabeu qui ha passat corrent
i ha trucat a la finestra tan esvalotat?
El vent. És que fa tard; va a una festa;
diu que vol que vagi amb ell.
Jo no estic per ballaruga;
ell és lleuger com el fum,
jo tinc la passa feixuga.
Diu que balla pels sembrats
i entre flors de tota mena.
Jo, ho aixafaria tot...
i em faria molta pena.



Us agradaria fer poesia?
Us proposem unes quantes paraules per anar-hi jugant a la manera d'en Gianni Rodari, ja sabeu, fent servir la imaginació i la fantasia: 
gos i armari, sabates i sol, arbre i viatge

     Com exemple:  ocell i gent

L'ocell emocionat
volia niar en un teulat.
Quina sorpresa en veure
que no quedava lloc on jeure,
perquè els nens i les nenes del Torrent
eren tots allà veient passar la gent.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada